Bekijk de webversie van deze nieuwsbrief
AFM
Consumentennieuwsbrief 24 juli 2014
Home  Contact  Rechten  Risico  Tools  Producten
Consumentennieuwsbrief
Beste relatie,

Dit is de nieuwsbrief van de Autoriteit Financiële Markten (AFM) speciaal voor consumenten.
Onderwerpen in deze nieuwsbrief
  Meld u aan voor het AFM Consument&Panel
  AFM waarschuwt tegen boiler rooms
  Nieuwe baan? Denk na over uw pensioen!
  Surftips
  Hoe verloopt een adviestraject?
Meld u aan voor het AFM Consument&Panel
De AFM start in samenwerking met onafhankelijk marktonderzoeksbureau GfK Panel Services het online AFM Consument&Panel. Door feedback en signalen van consumenten kunnen we effectiever en efficiënter toezicht houden.

Ga naar www.afmconsumentenpanel.nl en meld u aan!
AFM waarschuwt tegen boiler rooms
Beleggers moeten oppassen voor nieuwe (vermoedelijke) boiler rooms, waarvoor de AFM in het tweede kwartaal van dit jaar heeft gewaarschuwd. Beleggers moeten niet ingaan op het aanbod van deze frauduleuze partijen.

Boiler rooms bellen met behulp van gehaaide verkopers naar potentiële beleggers om ze te interesseren te investeren in waardeloze en/of nepaandelen. Ga er niet op in! 
Lees verder
AFM waarschuwt voor nieuwe boiler rooms 
Nieuwe baan? Denk na over uw pensioen!
Als u van baan verandert, kunt u waarschijnlijk uw ‘oude’ pensioen meenemen naar uw nieuwe pensioenuitvoerder. Dat heet waardeoverdracht.

Of het verstandig is uw pensioen mee te nemen naar uw nieuwe uitvoerder is moeilijk te beantwoorden. U moet dan uw oude pensioenregeling vergelijken met u nieuwe pensioenregeling. 

Lees op onze website op welke punten u moet letten bij een pensioenwaardeoverdracht. 
Surftips
Gaat u verbouwen deze zomer? Kijk dan op de website van het NIBUD voor financierings- en besparingstips: 
 
Uw verbouwing financieren 
 
Welke nieuwe maatregels zijn van toepassing op uw portemonnee?:  
 
Wijzer in Geldzaken veranderingen in 2014 
Hoe verloopt een adviestraject?
Uw eerste contact met een financieel adviseur begint met een kennismakingsgesprek. De adviseur geeft in dit gesprek aan wat u als klant wel en niet van hem kan verwachten. Ook krijgt u informatie over de kosten van het advies en wordt u gewezen op het dienstverleningsdocument.

Als het kennismakingsgesprek positief is verlopen en u het adviestraject via deze adviseur wil laten lopen, heeft de adviseur informatie van u nodig om daarmee een passend advies te kunnen geven dat in uw belang is. Lees meer over de onderdelen van het adviestraject.
 
Lees verder
 Veelgestelde vragen over advies 
Waarschuwingen
Bekijk ze op afm.nl
Archief Nieuwsberichten
Klik hier om alle nieuwsberichten van de AFM te bekijken
Vacatures AFM
Bekijk al onze vacatures
Afmelden  Gegevens wijzigen  Doorsturen