|
|
|
|
|
|
Pensioen3daagse: wat weet u van uw pensioen?
|
|
|
|
|
|
|
Op 3, 4 en 5 november is de Pensioen3daagse weer!
Hebt u nog vragen over uw pensioen? Weet u wat u waar opbouwt. En zal dit voldoende voor u zijn?
De Pensioenhelpdesk wordt dit jaar georganiseerd in samenwerking met De Telegraaf Media Groep. Er zitten pensioenexperts klaar om al uw pensioenvragen per mail te beantwoorden. Ook de AFM is hier bij aanwezig. |
|
|
Lees verder:
Pensioen3daagse
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Uw Pensioen & de risico's |
|
|
|
|
|
|
Als u deelneemt aan een pensioenregeling dan loopt u altijd risico’s. Het is belangrijk te weten welke dat zijn. We hebben de belangrijkste risico’s voor u op een rij gezet:
- Langer leven
- Nabestaandenpensioen op risicobasis
- Arbeidsongeschiktheid
- Beleggingsrisico bij een beschikbare premieregeling
- Lage rente op het spaartegoed bij een beschikbare
premieregeling of bij banksparen
- Inflatierisico
- De kosten |
|
|
|
Lees verder over:
Pensioen & risico's
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wat betekent uitruil van pensioen? |
|
|
|
|
|
|
Vaak geven pensioenregelingen een aantal keuze mogelijkhden, zoals eerder of later met pensioen gaan of het uitruilen van ouderdomspensioen in nabestaandenpensioen of vice versa. |
|
|
|
Lees meer over uitruilmogelijkheden:
Als je met pensioen gaat
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Klantbelang centraal vraagt om extra stap |
|
|
|
|
|
|
Banken en verzekeraars blijven zichtbaar veranderen en verbeteren in het belang van de klant. Maar het is een taai proces en vergt een lange adem.
Zo kunnen banken en verzekeraars nog vaker uit eigen initiatief een extra stap zetten voor de klant.
Ook worden veranderingen nog niet altijd doorgevoerd naar andere bedrijfsonderdelen, distributiekanalen of type klanten. Dit blijkt onder andere uit de meest recente resultaten van het Klantbelang Dashboard (Dashboard) van de AFM. |
|
|
|
Lees verder:
Persbericht
Klantbelang Dashboard
|
|
|
|
|
|
|
|