Consumentennieuwsbrief van de Autoriteit Financiële Markten Lees online  |  Afmelden
AFM   21 februari 2019
Dit gaat er veranderen voor betaaldienstverlening
Met de komst van de nieuwe Europese richtlijn voor betaaldienstverlening (PSD2) kan een consument of een bedrijf met een online-betaalrekening gebruik maken van nieuwe betaaldiensten. Maak je gebruik van deze diensten, dan kunnen de aanbieders van deze diensten ook bij jouw betaalgegevens. Uitleg hierover en wat je nog meer moet weten lees je op onze website. 
Mail
Facebook Twitter LinkedIn
Lees meer
 
Hoe voorkom je dat je wordt opgelicht?
Dagelijks krijgt de AFM meldingen van consumenten die zijn opgelicht. Telefonische oplichting door bijvoorbeeld boilerrooms of via phishingmails. Maar ook doordat mensen vooraf geld betalen om een lening te kunnen krijgen. Wees kritisch en herken de signalen. Hoe? Dat lees je op onze waarschuwingenpagina.
Mail
Facebook Twitter LinkedIn
tips om oplichting te voorkomen
 
AFM legt boete op
De AFM heeft De Grote Voskuil Capital beboet voor het niet aangaan van een schriftelijke overeenkomst met een onafhankelijke bewaarder. Meer informatie over deze boete vind je in het persbericht dat op 6 februari is gepubliceerd. Meer informatie over de maatregelen die de AFM kan opleggen om ervoor te zorgen dat ondernemingen zich aan de regels houden, kun je lezen via onderstaande link naar 'maatregelen'.
Mail
Facebook Twitter LinkedIn
maatregelen
 
Voor ouders: hoe bereid je een kind voor op de financiële toekomst?
Wijzer in geldzaken organiseert de Week van het geld van 25-29 maart. Tijdens deze week worden er veel activiteiten georganiseerd op basisscholen om kinderen op jonge leeftijd al te vertellen hoe ze met geld om moeten gaan. Als ouder kun je natuurlijk ook thuis aan de slag. Op de website van de Week van het geld kun je lezen wat je zelf kunt doen om je kind voor te bereiden op de toekomst.
Lees meer
Mail
Facebook Twitter LinkedIn
Meldpunt 'onbegrijpelijke namen op je bank-afschrift'
De Consumentenbond krijgt regelmatig klachten van consumenten die afschrijvingen van hen totaal onbekende bedrijven terugvinden op hun bankafschrift.
Consumenten kunnen daardoor niet goed hun bankrekening controleren en dat maakt het moeilijk om grip op de uitgaven te houden. Herken je dat? Meld het via dit meldpunt van de Consumentenbond.
Lees meer
Mail
Facebook Twitter LinkedIn
 
AFM
De AFM maakt zich sterk voor eerlijke en transparante financiële markten. Als onafhankelijke gedragstoezichthouder dragen wij bij aan duurzaam financieel welzijn in Nederland.
Contactinformatie
Veelgestelde vragen
Over AFM
Volg ons
Twitter
Facebook
Linkedin