Dit gaat er veranderen voor betaaldienstverlening |
|
Met de komst van de nieuwe Europese richtlijn voor betaaldienstverlening (PSD2) kan een consument of een bedrijf met een online-betaalrekening gebruik maken van nieuwe betaaldiensten. Maak je gebruik van deze diensten, dan kunnen de aanbieders van deze diensten ook bij jouw betaalgegevens. Uitleg hierover en wat je nog meer moet weten lees je op onze website. |
|
|
|
|
Hoe voorkom je dat je wordt opgelicht? |
|
Dagelijks krijgt de AFM meldingen van consumenten die zijn opgelicht. Telefonische oplichting door bijvoorbeeld boilerrooms of via phishingmails. Maar ook doordat mensen vooraf geld betalen om een lening te kunnen krijgen. Wees kritisch en herken de signalen. Hoe? Dat lees je op onze waarschuwingenpagina. |
|
|
|
|
|
De AFM heeft De Grote Voskuil Capital beboet voor het niet aangaan van een schriftelijke overeenkomst met een onafhankelijke bewaarder. Meer informatie over deze boete vind je in het persbericht dat op 6 februari is gepubliceerd. Meer informatie over de maatregelen die de AFM kan opleggen om ervoor te zorgen dat ondernemingen zich aan de regels houden, kun je lezen via onderstaande link naar 'maatregelen'. |
|
|
|
|
 |
|
 |
Voor ouders: hoe bereid je een kind voor op de financiële toekomst? |
Wijzer in geldzaken organiseert de Week van het geld van 25-29 maart. Tijdens deze week worden er veel activiteiten georganiseerd op basisscholen om kinderen op jonge leeftijd al te vertellen hoe ze met geld om moeten gaan. Als ouder kun je natuurlijk ook thuis aan de slag. Op de website van de Week van het geld kun je lezen wat je zelf kunt doen om je kind voor te bereiden op de toekomst. |
|
|
|
|
|
 |
Meldpunt 'onbegrijpelijke namen op je bank-afschrift' |
De Consumentenbond krijgt regelmatig klachten van consumenten die afschrijvingen van hen totaal onbekende bedrijven terugvinden op hun bankafschrift.
Consumenten kunnen daardoor niet goed hun bankrekening controleren en dat maakt het moeilijk om grip op de uitgaven te houden. Herken je dat? Meld het via dit meldpunt van de Consumentenbond. |
|
|
|
|
|
|
|
|